Правила ведення бесіди
28.02.2019 0

Правила ведення бесіди

Відносини
В закладки


Приємно поговорити з розумною людиною. У наш час живе спілкування стає розкішшю, і люди цінують хороших співрозмовників. Навіть незначний розмова стане більш приємним, якщо ви знаєте, як правильно його вести, як направити в потрібне русло.

Ваша ефективність в переговорах безпосередньо залежить від культури спілкування. Ви повинні розуміти, яка поведінка зараз буде доречним, а яке - неприпустимим. Основні правила побудови розмови не так вже й складні. Для підвищення ефективності в спілкуванні скористайтеся цією пам'яткою.

Тон розмови

Під час розмови завжди варто стежити за своєю лексикою, інтонацією і тоном. Сленг, професійні жаргонізми, рідко використовувані слова не завжди і не скрізь доречні. Одна і та ж фраза може звучати зовсім по-різному в залежності від того, яким тоном вона виголошена. Навіть якщо ви роздратовані, не варто демонструвати це оточуючим. Спокій, ввічливість, впевненість, грунтовність - ваші кращі союзники у веденні конструктивного діалогу.

Окремо варто сказати про довірчої інтонації - вона дозволяє співрозмовнику відчути себе на рівних з вами, хоча, може бути, ви перевершує його знаннями в будь-якому питанні.

Бесіда в довірчій інтонації повинна протікати неспішно і краще, якщо ініціатором виступає більш старший (значний, статусний) співрозмовник.

Не забувайте про усмішку. Набагато приємніше дивитися на усміхнене обличчя, ніж на «буку», і, таким чином, ви підсвідомо будете асоціюватися у візаві з позитивними емоціями.

Тема розмови

Бесіди бувають невимушеними, коли теми обговорення вибираються спонтанно і діловими, коли передбачається обговорення конкретного питання. Ділова бесіда вимагає підготовки і організації, ви повинні бути як мінімум компетентні в темі. Якщо спілкування ділове, не варто відволікатися на обговорення інших проблем.

Невимушена розмова вимагає від співрозмовників набагато більш розвинених навичок мовного етикету. Основне правило - не говоріть співрозмовнику те, чого б самі не хотіли чути.

Є й інші правила:

  • годі було говорити про речі, які, так чи інакше, можуть зачепити співрозмовника - ніхто не любить обговорювати неприємні теми;
  • питання, яке ви обговорюєте, повинен бути цікавий вашому партнерові по бесіді, щось вузькоспеціальне, наукове - не найкращий вибір;
  • скромність людини прикрашає: не варто розхвалювати себе і звеличувати власні заслуги, навряд чи це може зацікавити співрозмовника - про людину набагато більше говорять його вчинки, ніж слова;
  • обговорення якогось третьої особи, що не присутнього при розмові, також не завжди буває доречним: потеревенити і попліткувати - для справжньої світської бесіди це моветон;
  • гарний жарт - прикраса бесіди, але тільки в тому випадку, якщо вона підходить.
  • якщо виникла суперечка, не варто перетворювати його в сварку, зробити це набагато простіше, ніж ви могли подумати - досить лише зберігати повагу до співрозмовника: не вішати ярлики, не "переходити на особистості", не висміювати чужу точку зору, а також не нав'язувати свою ;
  • важливе значення має етап завершення бесіди: розмова не треба продовжувати штучно - можете уславитися занудою, набагато ефективніше - закріпити приємне враження про себе, ввічливо попрощавшись.

Вміння слухати

Саме ця навичка є критерієм комунікабельності людини. Люди люблять говорити про себе, а ви, слухаючи, зможете скласти правильне враження про співрозмовника. Слухайте уважно і кивайте. Цей жест не тільки означає згоду, а й демонструє вашу зацікавленість.

проявляйте інтерес, тільки інтерес цей повинен бути щирим. «Включення» в розмову і відсутність фальші зробить вас завжди бажаним гостем. Відмінний прийом підтримки бесіди - уточнюючі питання. Формулювання їх може бути таким: «Ви маєте на увазі, що ...?», «Ви хочете сказати, що ...?»

Про те, що перебивати некрасиво, всі знають з дитинства, але в запалі суперечок про це часто забувають. Чи не перебивайте, дайте людині висловити свої аргументи до кінця, не збивайте з думки. Адже зробити правильні висновки ви зможете, тільки вислухавши.

Внутрішній комфорт

Під час бесіди вам повинно бути зручно. Як на психологічному, так і на фізіологічному рівні. Інакше вам буде дуже важко відчути ту внутрішню зацікавленість, яка і робить з вас приємного співрозмовника. Вас ніщо не повинно відволікати.

Перебуваючи в комфортному для себе стані, ви без зусиль зможете зробити природну підстроювання. Це НЛП-прийом, суть якого полягає в тому, що ви приймаєте таку ж позу, як і співрозмовник, користуєтеся схожими жестами.

Проведення цього прийому має бути непомітним, інакше підстроювання може бути розцінена як кривляння і зарахується не на вашу користь.

Про те, як правильно вести бесіду, дивіться в наступному відео.

Комментарии (0)
Додати коментар
Які професії підходять для інтровертів?
Інтроверти - психологічний тип особистості. За даними психологів, вони складають більшу частину суспільства.
Де познайомитися з дорослим чоловіком для серйозних стосунків?
Познайомитися з чоловіком для серйозних відносин - ось одна з головних проблем сучасної самотньої жінки.
Тонкощі ділового спілкування
Коли мова йде про роботу в колективі, таке поняття, як ділове спілкування, виникає само собою.
Чи варто прощати зраду чоловіка і як жити далі?
На жаль, біль, яку відчуває дружина, коли дізнається, що її найближча людина зрадив її, змінивши з іншого, знайома багатьом жінкам.
Характеристика чоловіки Діви, народженої в рік Кабана
Поєднання Діви і Кабана (Свині) просто разюче і передбачає оптимістичні погляди на життя. Чоловік цих знаків гостинний і приємний в спілкуванні.