Як правильно розсадити гостей на весіллі?
28.03.2019 0

Як правильно розсадити гостей на весіллі?

Весілля
В закладки


Розсаджування гостей за весільним столом є важливим організаційним моментом. Від правильно складеного плану розсадження залежать психологічний комфорт запрошених і загальний настрій свята. Тому даного заходу приділяється найпильніша увага, і при цьому враховуються різноманітні супутні фактори.

Основні види і схеми розміщення столів

Перш ніж починати планування і складати схему по розсаджування запрошених, слід визначитися з розташуванням святкових столів. Тут існує маса варіантів і який з них вибрати, залежить від кількості запрошених, площі банкетного залу і особистих переваг нареченого з нареченою. В першу чергу необхідно оглянути місце проведення майбутнього бенкету і скласти точний план приміщення. На ньому бажано відобразити перепади висот підлоги, розташування вікон, дверей і столика діджея, а також наявність колон, їх місцезнаходження і кількість.

Також слід дізнатися у співробітників закладу, якої форми і розміру будуть столи, і допускає адміністрація їх переміщення. Це обумовлено тим, що в деяких кафе і ресторанах столи вже розставлені з урахуванням архітектурного рішення приміщення і зручності обслуговуючого персоналу і переставляти їх не дозволяється. Якщо ж менеджер закладу не буде проти переміщення столів, то тоді можна приступати до вибору схеми їх розташування. Нижче представлені найбільш популярні варіанти розташування, серед яких присутні як традиційні варіанти, так і досить нові, а часом і несподівані.

  • Класична схема. Даний спосіб вважається найбільш простим і застосовується на урочистих банкетах з обмеженою кількістю запрошених. У залі розташовують один довгий стіл, складений з кількох, що примикають один до одного впритул невеликих столів. На чолі завжди саджають винуватців торжества, причому молода дружина вмощується праворуч від чоловіка, а по обидва боки від молодят розташовуються їх свідки і батьки. При розсадження гостей за загальним столом використовують традиційну схему, при якій чергують чоловіків і жінок.
  • Т-подібний спосіб розташування столів довгий час був найбільш поширеним варіантом. Таке розташування якнайкраще підходить для проведення урочистих банкетів чисельністю до 25 осіб, що проходять в невеликих за площею залах. Наречений і наречена сідають на чільне столу, за ними слідують свідки і батьки, а решта гостей розсідаються так, як їм зручно, так як Т-подібне розташування сприяє гарній оглядовості запрошених, і дозволяє практично з будь-якого місця кожному з гостей добре бачити і чути кожного з присутніх.
  • П-подібний спосіб розстановки столів підходить для більш численних весіль, на яких число запрошених сягає 50 осіб. Сюди ж можна віднести і Ш-подібне розташування, яке використовують в тих випадках, коли кількість запрошених перевищує 60 осіб. Однак при обох способах розстановки потрібно приділити велику увазі розсаджування гостей і ні в якому разі не пускати це на самоплив. Ця вимога обумовлена ​​тим, що значна частина запрошених буде розташовуватися спиною один до одного. Це серйозно ускладнить комунікацію між близькими людьми, яким не дісталося місця за одним «рукавом» столу, і змусить їх їсти і спілкуватися впівоберта.

Далі йдуть європейські варіанти розташування столів, які швидко були перейняті російськими рестораторами і організаторами заходів і стали широко використовуватися при проведенні урочистих банкетів. Головною особливістю європейської схеми є присутність в залі окремо стоячих столиків, які виступають в якості альтернативи загального столу. Даний спосіб є дуже зручним при розсаджування людей за інтересами, віком та ступеня споріднення.

Молоде подружжя також сидять за окремим столиком, при цьому свідки і батьки розташовуються за сусідніми столиками. Однак у даного нововведення, поряд з шанувальниками, є і противники, які стверджують, що таке розташування дещо ускладнює спілкування гостей, що сидять за сусідніми столами, а в разі їх достатньою віддаленості один від одного і зовсім зводить його нанівець. Для того щоб уникнути подібних моментів і не перетворити весілля в декілька абсолютно незалежних і не перетинаються один з одним «клубів за інтересами», залучається тамада. І якщо запрошений організатор дійсно майстер своєї справи, то він вміло і правильно зможе організувати спільні конкурси, ігри та вікторини і легко перезнайомити між собою всіх гостей.

Якщо ж присутність тамади на заході не передбачено, то існують певні ризики того, що гості, що сидять за окремими столами, взагалі ніяк не перетнуться за час банкету і занудьгують. Тому при виборі європейських варіантів розстановки момент комунікації потрібно враховувати обов'язково.

  • італійський спосіб передбачає розстановку квадратних столиків на чотири персони, поставлених в шаховому порядку. Встановлювати столи слід таким чином, щоб гості з будь-якого місця могли вільно бачити головний стіл, за яким будуть перебувати молоді. Для більш кращого огляду стіл молодят поміщають на сцену або піднесення, що дозволяє їм вільно спілкуватися з гостями, а присутнім добре бачити і чути подружжя.
  • англійський варіант передбачає використання круглих або овальних столиків, за якими розсаджують по вісім чоловік. На думку більшості європейських психологів, саме така кількість людей є найбільш комфортним для спілкування у вузькому колі. До англійського стилю також відноситься і ще один цікавий спосіб, при якому гостей розсаджують таким чином, щоб ніхто з них не розташовувався спиною до молодих. Для цього стільці розміщують лише з одного боку столів, розсаджуючи присутніх півколом. За схожість з розташуванням стільців в однойменному закладі спосіб отримав назву «кабаре».
  • Розміщення столів «ялинкою» являє собою усереднений варіант між європейським і традиційним способами. В даному випадку молодих також саджають за стоїть окремо стіл, а решта столи, зазвичай на 8-12 персон, ставлять по діагоналі від головного, паралельно один одному. Гості при такому розміщенні повинні сідати уздовж двох довгих сторін столу, бічні ж частини залишаються незайнятими.

При такій розстановці центральна частина банкетного залу зазвичай залишається вільною, перетворюючись в місце для проведення ігор, конкурсів і танців. При розстановці «ялинкою» торці всіх столів повинні дивитися на стіл молодят і ні в якому разі не навпаки. Розташування, при якому на нього «дивиться» одна з довгих сторін гостьового столу - неправильне.

  • американський спосіб розстановки полягає в тому, що по периметру приміщення встановлюють довгі столи з розташованими на них стравами, і кожен запрошений підходить і вибирає все, що йому сподобалося. У центрі залу встановлюють два довгих столу і ставлять їх паралельно один одному. Гості, взявши вподобане блюдо, сідають за будь-який з них і їдять. Молодята при цьому сидять за окремим столиком, розташованим перпендикулярно до двох гостьовим. Плюсом американського варіанту «шведського столу» є значне скорочення витрат на продукти, а до мінусів відносять необхідність самообслуговування, чого багато гостей можуть і не схвалити.
  • Розстановка «фуршет» застосовується в тому випадку, коли організація пишного банкету не планується, і пара відразу після реєстрації відбуває у весільну подорож. При таких обставинах ідеальним варіантом стане установка фуршетних столиків без використання стільців. На столах зазвичай розташовують напої і легкі закуски, а сам захід нагадує коротку вечірку.

Способи вказівки місць

Перш ніж приступати до планування розсадження, необхідно написати повний список гостей і розіслати їм запрошення. Після того як відповіді будуть отримані, можна приступати до складання плану. Для того щоб при розсаджування людей не виникло плутанини, і кожен швидко знайшов своє місце, в фойє банкетного залу розміщують барвистий стенд або мольберт із зображенням схеми розсадки. До нього кріплять картки з іменами гостей і з зазначенням номера столу і місця посадки.

Форму інформаційного плаката і його макет необхідно продумати заздалегідь, це дозволить без поспіху створити необхідний реквізит і красиво його оформити. Так, для весіль, що проводяться в стилі кантрі, буде доречним виготовити плакат у формі вікна і розташувати його на тринозі. Якщо весілля проходить в вінтажному стилі, то можна взяти стилізовану дошку і на ній крейдою написати всю потрібну інформацію. Цікавим варіантом буде написання номерів столів і імен гостей маркером на скляному стенді.

Однак оформляти мольберт або плакат можна не тільки списком. Це може бути красиво намальований план банкетного залу. По ньому гості легко визначаться і будуть знати, в яку частину приміщення їм проходити. Крім того, якщо столи будуть розставлені в європейському стилі, то кожному з них можна присвоїти своє оригінальну назву. Варіантами можуть послужити сорти вин, назви садових квітів, дорогоцінних каменів, танців або відтінків. У разі якщо кількість запрошених більше 15 чоловік, то робити треба 2-3 однакових примірника і розміщувати їх в різних місцях холу. Це позбавить людей від необхідності стояти в черзі для того, щоб дізнатися про своє місце і буде сприяти швидкій і спокійною розсадження.

Кожному номеру на стенді відповідає своя картка з потрібною цифрою або ім'ям гостя. Вони розставляються на столах, і запрошені без праці знаходять потрібне місце і сідають. При створенні макета карток потрібно враховувати, що ім'я гостя виглядає набагато ефектніше безликих цифр, тому краще додатково замислитися і зробити їх іменними. Крім того, такі картки продовжують лінію загального стилю заходу і показують гостям, наскільки кожен з них важливий для молодих.

Оформлення карт повинно повторювати оформлення запрошень та тісно переплітатися з оздобленням залу і колірними тенденціями торжества. Імена ровесників прописуються без вказівки по батькові, в той час як для осіб старшого покоління його написання обов'язково, проте прізвище в обох випадках краще не писати. Виняток становить присутність на банкеті двох і більше людей з однаковими іменами. В цьому випадку написання прізвища необхідно.

Варіанти оформлення

Стенд із списком і іменні картки можна замовити в друкарні, фахівці якої допоможуть підібрати потрібний дизайн, відповідний головному стилем та ідеєю свята. Однак друкована продукція, якою б гарною вона не була, трохи приїлася і особливо нікого вже не вражає, тому при наявності вільного часу оформити реквізит краще самостійно. Саморобні листівки виглядають набагато душевніше надрукованих на принтері і надовго запам'ятаються гостям свята.

Технологія виготовлення карт своїми руками виглядає наступним чином:

  • з картону вирізують картки розміром 10х10 см і згинають їх навпіл;
  • на одну частину приклеюють вирізану з кольорового паперу цифру з номером місця і столу, а на інший красивим шрифтом пишуть ім'я гостя;
  • фон листівки повинен відповідати загальній колірній гаммі свята, а цифри повинні бути того ж колірного спектра, але трохи темніше;
  • потім краю картки декоруються атласною тасьмою, яка зав'язується в бант і прикрашається бусиной;
  • лівий верхній і правий нижній кути обох частин листівки оформляються блискітками, головне, щоб їх було не надто багато, і вони не закривали цифру і ім'я.

При виготовленні карток необхідно зробити кілька незаповнених примірників. Це допоможе швидко дописати ім'я і посадити раптово передумав гостя, який відмовився від запрошення раніше або нового людини, яка прийшла з кимось із запрошених.

Розставляти картки можна різними способами: це може бути класичний будиночок або серце або коло, надрізаний знизу і надітий на фужер. Якщо дозволяють час і кошти, то можна замість картки поставити кожному гостю маленьку подарункову коробочку з написаним зверху ім'ям і яким-небудь символічним сюрпризом всередині. Дуже добре виглядають і картки, виконані в техніці орігамі, розставлені на тарілках і прикрашені солодощами або квітами.

Правила та поради щодо складання плану

Після того як схема розміщення столиків і спосіб вказівки місць будуть обрані, можна приступати до складання списку: хто з гостей з ким буде сидіти поруч. Для цього необхідно скористатися простими рекомендаціями, які допоможуть максимально комфортно розмістити кожного з гостей, підібравши таким чином йому цікавих співрозмовників і приємну компанію.

  • При будь-якому розташуванні столів бажано, щоб всі гості мали можливість бачити винуватців торжества.
  • Батьків і близьких родичів розсаджують якомога ближче до молодих, враховуючи при цьому вік і ступінь спорідненості рідних.
  • Якщо на банкеті присутні високопоставлені особи, їх рекомендується посадити за окремий стіл, як можна ближче до молодят. Причому саджати їх за один стіл з батьками не слід: це призведе до того, що і ті й інші будуть відчувати себе ніяково і нічого толком не поїдять. Оптимальним варіантом буде посадити їх поруч з близькими друзями молодят. У цьому віці хлопці ще відчувають себе досить розкуто, і присутність високих чинів їх не буде бентежити.
  • Розлучені пари слід розсаджувати подалі один від одного, причому попереджати кожного з них про присутність колишнього чоловіка на банкеті слід завчасно.
  • Гостей, які прийшли на самоті, не слід підсаджувати до сімейним парам або компаніям старих друзів. Краще підшукати такій людині такого ж самотнього співрозмовника, що, втім, нерідко призводить до нових тривалим знайомствам, а можливо і до утворення нових відносин.
  • Нерозлучну компанію колег по роботі з боку чоловіка краще посадити поруч з такою ж дружною компанією друзів або однокашників з боку дружини. Як правило, такі два колективи швидко знаходять спільну мову і проводять час досить весело.
  • Людей з веселим і завзятим темпераментом рекомендується чергувати за столом зі сором'язливими і спокійними гостями. Інакше за одними столами буде бурхлива веселість, а за іншими банкет ризикує перетворитися в мовчазну трапезу. Крім того, інтереси і хобі присутніх також бажано враховувати.
  • Дітей, якщо їх більше трьох чоловік, бажано розміщувати за окремим столиком з адаптованими до їхнього віку їжею і напоями. Це викликано тим, що не всі гості готові розчулюватися присутності маленьких дітей, і знаходження за загальним столом вищить карапуза може доставити дискомфорт багатьом присутнім. Дитячий стіл рекомендується розташовувати подалі від молодят і звукової апаратури. Остання норма особливо важлива, так як музичний супровід свята часто буває досить гучним і може нашкодити дитячому слуху.
  • Іноземних гостей краще розсадити з людьми, трохи говорять на їхній рідній мові, або з англомовними гостями.

Правильна розсадження запрошених допоможе уникнути незручних і конфліктних ситуацій і дозволить провести свято в дружній атмосфері любові і веселощів

Про те, як правильно розсадити гостей на весіллі, дивіться в наступному відео.

Комментарии (0)
Додати коментар
Ідеї ​​для оформлення весільного залу квітами
Підготовка весільного торжества - приємні і хвилюючі клопоти. Одна з важливих завдань - прикраса весільного залу квітами.
Як одягнутися гості на весілля?
Практично для кожного заходу в суспільстві існують встановлені правила для вибору одягу - негласний дрес-код, який дозволяє підкреслити важливість моменту і урочистість
Як провести весілля у вузькому колі друзів і рідних?
Сучасні молодята все частіше і частіше відмовляються від проведення гучних весільних урочистостей з численними гостями.
Фуршет на весілля: особливості та правила організації
Одним з варіантів святкування сучасного весілля є фуршет. Це міні-банкет, розрахований на невелику кількість людей.
Камерна весілля: що це таке і як її провести?
Пишні урочистості з великими застіллями і купою гостей, багатьох з яких ви бачите в перший раз в житті, давно канули в Лету.