
Як подати заяву в ЗАГС через держпослуги?
Укладення шлюбу - одне з найважливіших рішень у долі кожного громадянина. Однак в правовій державі зародження нової сім'ї має починатися на законних підставах. Відповідно до Конституції Російської Федерації і Сімейним Кодексом, подача офіційної заяви в реєструючі органи і сама процедура укладання шлюбних відносин повинні проводитися відповідно до закону.
Згідно з державною статистикою, число бажаючих стати чоловіком і дружиною в нашій країні стає дедалі більше, через що кількість черг на порогах установ ЗАГС стає все більше. За таких обставин найбільш розумно буде забронювати бажану дату проведення весільної церемонії за допомогою порталу держпослуг.


Переваги та недоліки дистанційної форми
Головними перевагами замовлення весільної дати через держпослуги є:
- можливість подання електронної заяви через онлайн-портал із зазначенням всіх необхідних відомостей, не виходячи з дому;
- користувач може в будь-який зручний йому час і в комфортній для себе обстановці вибирати, які додаткові послуги з реєстрації власного весілля йому потрібні: урочиста церемонія, виїзна реєстрація жива музика і так далі;
- жених і наречена мають можливість вибрати вподобану службу ЗАГС в своєму регіоні, де пройде реєстрація їх відносин.
Однак обов'язково слід врахувати той момент, що всі надані документи, зазначені в онлайн заяві, на процедуру реєстрації повинні бути представлені в оригіналі.


До недоліків подачі заяви на шлюб через сайт держпослуг можна віднести той момент, що ця опція в нашій країні можлива тільки при дотриманні двох обставин. По-перше, молодята зобов'язані пройти процедуру обов'язкової реєстрації на самому офіційному інтернет - ресурсі, а по-друге, обліковий запис користувача, що подає електронну заяву, повинна бути підтверджена одним з можливих способів, а саме:
- після звернення в Центр обслуговування постійних користувачів або МФЦ;
- користуючись послугами Пошти Росії;
- використовуючи електронний підпис;
- на офіційному сайті Сбербанк онлайн.
Найголовнішим недоліком подібної системи оформлення заяви на шлюб є той факт, що без сплати державного мита заяву в реєстраційну службу спрямоване не буде.



Тоді як при особистому візиті до установи ЗАГС кваліфікований співробітник спочатку перевірить ваші документи, а потім видасть квитанцію про оплату. Таким чином, ви не понесете ніяких фінансових втрат. Необхідно нагадати, що подібна виплата має термін дії і не повертається у разі відмови в прийнятті заяви.
На сьогоднішній день виконання даних положень обов'язково, оскільки для оформлення електронної заяви потрібно заповнення всіх особистих даних, а також відправлення запрошення своєму майбутньому чоловікові, який повинен його підтвердити і перевірити ще раз. Після чого заповнену заяву буде відправлено в реєстраційну службу.

Терміни подачі
На офіційному порталі держпослуг існує спеціалізований документ форми Ф-7, призначений для подачі заяви на реєстрацію шлюбу. Воно повинно подаватися за один календарний місяць до бажаної дати проведення церемонії. У деяких регіонах цей термін можуть збільшити до двох місяців. Така тривалість терміну передбачена для того, щоб майбутнє подружжя могли подумати про доцільність свого рішення, а також підготуватися до майбутнього торжества. При цьому якщо громадяни вирішать передумати, документи повертаються їм без будь-яких штрафних санкцій та іншої бюрократії.
Щоб узаконити стосунки в прискореному режимі, необхідно надати, офіційне підтвердження особливих обставин, до них відносяться:
- вагітність дружини;
- народження спільну дитину;
- якщо один з майбутнього подружжя буде відправлений у тривалу термінове відрядження;
- у нареченого або нареченої виявлені серйозні проблеми зі здоров'ям, які можуть стати загрозою для життя;
- пряма загроза життю одного з подружжя (наречений відправляється служити в один з регіонів, де проходять військові дії)
Дозвіл на екстрене укладення шлюбу виносить керівник реєстраційної служби при наявності відповідних документів.



Які документи потрібні?
Для подачі заяви в реєструючі органи в електронному вигляді потрібні ті ж документи, що і при особистому візиті. При заповненні документа в онлайн-режимі необхідно буде врахувати всі моменти, необхідні нашим законодавством.
Майбутнє подружжя зобов'язані мати в наявності:
- документи, що засвідчують їх особу (паспорта, військового посвідчення, довідку з паспортно-візової служби, якщо документ знаходиться на заміні або паспорт іноземного громадянина з офіційним перекладом на російську мову);
- якщо очікування церемонії одруження можливо скоротити, необхідно надати офіційне підтвердження виняткових обставин;
- документ, що підтверджує розірвання попереднього шлюбу (якщо він мав місце бути);
- свідоцтва про народження майбутнього подружжя для вказівки національної приналежності (уточнювати у співробітника ЗАГС).
Всі документи повинні бути представлені в оригінальному вигляді в день реєстрації шлюбу для перевірки працівникові реєстраційної служби.



Інструкція по подачі заяви
Подаючи електронну заявку на порталі офіційних послуг, населенню необхідно дотримуватися наступну послідовність дій.
- Перед направленням заяви в ЗАГС необхідно активувати свій обліковий запис на офіційному ресурсі. Далі - відкрити вкладку «Діти і сім'я» і вибрати опцію «Зареєструвати шлюб».

- Уважним чином ознайомитися з усіма відомостями, зазначеними в розпочатому аркуші і клікнути опцію «Отримання послуги».

- Заявник зобов'язаний ввести всі необхідні персональні дані точно і достовірно із зазначенням адреси за пропискою і місця проживання (якщо вони відрізняються один від одного). Далі ввести адресу реєструючого органу ЗАГС.

- Із запропонованих варіантів потрібно вибрати найбільш прийнятне для себе заклад, куди ви будете подавати електронну заяву на реєстрацію шлюбу. Зробити це можна і набагато простіше, позначивши адресу на карті. Тут же слід залишити позначку про доцільність урочистої реєстрації.

- Далі слід вибрати вподобане час і число для реєстрації вашого весілля.

- Важливо звернути увагу на те, що заповнювати наступну графу майбутньому подружжю не обов'язково. Її необхідно оформити особам, які раніше перебували в інших зареєстрованих відносинах. Тут же вказуються прізвища молодят після реєстрації шлюбу. Після весілля чоловік і дружина мають право залишити своє дошлюбне прізвище, взяти прізвище чоловіка (дружини); використовувати подвійне прізвище, яка утворюється шляхом додавання прізвища нареченої до прізвища нареченого.
- Тут вказуємо наступний порядок персональних даних: індивідуальний номер СНІЛС, дати народження, адреса електронної пошти нареченої (нареченого). Потім активуємо спеціальну опцію «Запрошення».

- На електронну адресу запрошеного користувача повинно прийти лист, в якому, перейшовши за посиланням, необхідно підтвердити дану заявку.
- Запрошена особа повинна зайти в свій особистий кабінет офіційного сайту держпослуг, де воно підтвердить і перевірить ще раз свою згоду на реєстрацію відносин. Далі стане доступною можливість сплати державного квитанції в режимі онлайн. Оплачуючи послугу по безналу на самому порталі, користувачам надається бонус - 30% від загальної виплати. В даний час середня вартість держмита за реєстрацію шлюбу по регіонах Росії становить 350 руб, а зі знижкою складе всього 245 руб.
- Після того як оплата держмита проведена, ваша заявка буде перенаправлено системою в певну державну службу реєстрації. Тут вона ретельно перевіриться співробітникам реєстраційної служби. Якщо все відповідає букві закону, то заяву буде схвалено і дата призначена.

У день весілля молодята зобов'язані прибути на місце проведення церемонії з оригіналами всіх позначених документів. Найголовніше - не забувати паспорта і оригінал квитанції про оплату держмита.
Підтвердження правомірності заяви має бути отримано користувачем протягом однієї доби з моменту офіційного запрошення. Це обумовлюється тим обставиною, що бронювання бажаного числа і часу проведення церемонії може бути здійснено не більше, ніж на 24 години.

Що робити, якщо функція подачі заяви про шлюб на сайті держпослуг недоступна?
Були випадки, коли користувач не міг скористатися функцією «Подати заяву» в реєструючу службу онлайн. Це може відбутися з ряду різних причин.
- Послуга заблокована на час або постійно за рішенням адміністративних органів даного регіону Російської Федерації. Зазвичай про це користувачів заздалегідь сповіщають.
- Унаслідок проведення технічних робіт. У даній ситуації необхідно почекати деякий час, а потім знову повторити спробу подачі заяви.
- Відбулися помилки в роботі офіційного ресурсу або вашого провайдера. Необхідно почекати, коли робота порталу відновиться в повному обсязі.

Як сплатити державне мито за реєстрацію шлюбу в режимі онлайн?
Багатьох користувачів цікавить питання про те, як можна сплатити держмито на сайті держпослуг. Дана виплата проводиться на самому порталі після заповнення офіційної заяви. Вона може бути здійснена за допомогою електронної карти вашого банку або з електронного гаманця одного з платіжних систем (при цьому сума комісії буде прямо залежати від вашого оператора). Якщо квитанцію не оплатити, заява до реєструючого органу спрямоване не буде.
Для того щоб грамотно скласти заявку в ЗАГС, а також дізнатися, який перелік документів буде потрібно, ви завжди можете скористатися порталом держпослуг. Саме тому даний ресурс користується такою популярність серед населення. Однак варто зазначити, що при наявності сумнівів або складних індивідуальних питань рекомендується проконсультуватися з професійним фахівцем. Зробити це можна також в онлайн режимі або зателефонувавши по телефону в цікавить державний орган. Якщо говорити конкретно про подачу заяви на шлюб через держпослуги, то всі видимі зручності будуть очевидні неозброєним поглядом, тому що сама процедура заповнення документа займає всього кілька хвилин.
При цьому вносити персональні дані потрібно дуже уважно. Будь-яка помилка в заповненні даних паспорта може послужити причиною відмови в прийнятті вашої заяви реєструючим органом. В такому випадку процедуру необхідно буде повторити. З належною увагою слід поставитися також до вибору самої установи реєстраційної служби та датою проведення весільної церемонії.


Відгуки
Якщо говорити про відгуки людей, які скористалися порталом держпослуги в цілому, то важливо відзначити загальну позитивну тенденцію. Так, людям подобається цей метод оформлення заяв, тому що це зручно і швидко. Однак, як і будь-яка система, портал має ряд переваг і недоліків. До його плюсів можна віднести:
- істотну економію часу, адже скласти і подати заяву на одруження можна буквально за 10-15 хвилин;
- можливість бронювання цікавить дати проведення церемонії;
- користувачеві не потрібно стояти в чергах;
- швидке реагування співробітників ЗАГС на заяву;
- можливість вибрати будь-яку реєстраційну службу, доступну в регіоні проживання;
- можна вибрати додаткові послуги з організації урочистої церемонії реєстрації;
- можливість сплатити держмито безпосередньо на самому порталі держпослуг зі знижкою в 30%.

Мінусами такої системи є:
- обов'язкове проходження процедури реєстрації на офіційному ресурсі держпослуги;
- необхідність оплати держмита до перевірки документів співробітником РАГС (без цього заяву просто не перенаправляють в реєстраційну службу), при цьому при відмові в його прийнятті мито, швидше за все, пропаде;
- як відзначають самі клієнти, на порталі не завжди стабільно працює система оповіщення;
- деякі функції сайту можуть бути заблоковані постійно або тимчасово на вимогу адміністративного органу державної влади конкретного регіону Росії;
- робота порталу безпосередньо залежить від швидкості вашого провайдера, а також стабільності самого хостингу.

У будь-якому випадку, на думку багатьох користувачів, за програмою держпослуги варто наше майбутнє. Такий метод комунікації громадян з державними установами є вигідним і зручним як для самих клієнтів, так і для співробітників організацій - він дозволяє позбутися від великого скупчення народу в установі, а значить, економить обидва боки масу часу і нервів.
Як подати заяву в ЗАГС через держпослуги, дивіться в наступному відео.


